Main Content

Werden Sie Teil eines internationalen Teams, das Leben verändert, indem es die globale Mobilität neu definiert und die Erwartungen der Kunden übertrifft.

Bringen Sie Ihre Karriere voran, entwickeln Sie wertvolle Fähigkeiten und nutzen Sie Ihre glokalen Erfahrungen im anregenden Umfeld eines marktführenden Unternehmens, das seine Kunden an erste Stelle setzt.

Offene Stellen bei Packimpex

Leader im Internationalen Relocation Business

«Tailoring relocation solutions» ist unser Leitmotiv und steht für eine konsequente und gelebte Kundenorientierung. Wir sind Anbieter von Relocation-Solutions mit zehn Standorten in der Schweiz sowie einer Niederlassung in Deutschland. Seit über 41 Jahren haben wir uns stetig weiterentwickelt und sind heute Schweizer Marktleader. Wir unterstützen internationale Unternehmen beim Standortwechsel ihrer Mitarbeitenden mit massgeschneiderten Dienstleistungen und umfassenden Logistiklösungen. Wir organisieren internationale Umzüge, aber auch lokale Orientierungstouren, übernehmen für unsere Kunden die Wohnungssuche und beraten bei der Auswahl von Schulen, sowie bei der Integration in die Schweiz. Hinter dem Erfolg stehen 250 international erfahrene Mitarbeitende mit höchsten Qualitätsansprüchen.

Relocation Consultant (on-call) – Thörishaus, Bern

For our Bern office we are looking for a Relocation Consultant (on-call)

In this role, you will provide support to expatriates employed by multinationals to familiarize with their new home country and settle in smoothly. In addition, you will be responsible for all the administrative tasks related to departure services. This position includes an interesting mix of office duties and “on the road” support such as:

  • Search of properties according to the customer’s needs and preparation of viewing appointments
  • Accompaniment on orientation tour and housing tour
  • Assistance with the lease application and entrance inspection
  • Assistance with settling-in (registration, bank account opening, insurances, internet connection, etc.)
  • Schooling support and consultancy
  • Cancellation of lease-realted contracts and assistance with handover of property
  • Ordering of quotes for repairs and scheduling of repairs
  • Monitoring of deposit return and assistance with utility refunds

The ideal candidate will possess the following skill set:

  • Experience and knowledge of regular and acceptable rental contract practice
  • Good geographical knowledge of the region covered (Bern & surroundings)
  • Proven organisational skills and excellent time management
  • Advanced written and spoken English and German
  • Proactive approach, ability to prioritize and anticipate
  • High responsiveness and service driven
  • Quick learner with the ability to cope with multiple simultaneous tasks in a changing environment
  • Proficient in the use of Microsoft Office programs, internet and other IT tools

We offer you an interesting position in a dynamic multinational environment with autonomy, flexibility and career progression opportunities. With an on-call contract you will work 60-80% on average depending on the industry season and on the clients’ needs.

If you match the above profile and feel that you can fill the role with a positive «can do» attitude, please send your application by e-mail to: application@packimpex.ch

Apply For This Job Download PDF

Relocation Consultant (on-call) – Lausanne

For our Lausanne office we are looking for a Relocation Consultant (on-call)

In this role, you will act as a departure specialist providing support to expatriates employed by multinationals. You will be responsible for all the administrative tasks related to departure services such as

Cancellation of lease-realted contracts
Pre-exit inspection to clarify what needs to be done before the handback
Assistance with handover of property
Order of quotes for repairs and scheduling of repairs
Monitoring of deposit return and assistance with utility refunds
Organization of visits to re-rent the property
Assistance with deregistration

The ideal candidate will possess the following skill set:

Experience and knowledge of regular and acceptable rental contract practice
Understanding of property maintenance and network of maintenance companies
Proven organisational skills and excellent time management
Advanced written and spoken English is a must
Proficient in the use of Microsoft Office programs and other IT tools
Good geographical knowledge of the region covered (Arc lémanique)
Proactive approach, ability to prioritize and anticipate
High responsiveness and service driven

We offer you an interesting position in a dynamic multinational environment with autonomy, flexibility and career progression opportunities. With an on-call contract you will work 60-80% on average depending on the industry season and on the clients’ needs.

If you match the above profile and feel that you can fill the role with a positive «can do» attitude, please send your application by e-mail to: application@packimpex.ch

Apply For This Job Download PDF

LKW-Fahrer (m/w) – Eschbach

Für unsere Niederlassung in Eschbach suchen wir einen

Ihre Aufgabe umfasst das Fahren des LKW’s sowie das Verpacken der Möbel unserer internationalen Kunden. Als Fahrer und Packer übernehmen Sie die Funktion des Teamleiters und sind somit verantwortlich für eine qualitativ wie auch quantitativ reibungslose Abwicklung des Umzuges inkl. Auf- und Abladen des LKW’s.

Sie besitzen einen Führerschein der Kategorie CE, sind handwerklich begabt und sind gewillt, Fahreinsätze in Deutschland sowie in die angrenzenden europäischen Länder zu machen. Des Weiteren verfügen Sie über gute Deutschkenntnisse, wobei auch Fremdsprachkenntnisse von Vorteil sind.

Wenn es Ihnen Spass macht, in einem internationalen Umfeld mit viel Herz und Initiative zu arbeiten, immer mit dem Ziel Ihre Kunden zufrieden zu stellen, dann erwartet Sie eine abwechslungsreiche Aufgabe.

Für Auskünfte steht Ihnen Herr Steven Moore, Tel. +49 (0)7634 508 66 20 gerne zur Verfügung.

Apply For This Job Download PDF

Relocation Coordinator (100%) – Lausanne

For our Lausanne office we are looking for a Relocation Coordinator (100%)

 

In this role, you will act as a coordinator for a team of Relocation Consultants by providing support on a broad variety of tasks such as:

  • Search for properties according to the client’s needs and expectations
  • Organize the viewing appointments
  • Prepare and send the lease applications
  • Coordinate entrance inspections with real estate agencies/landlords
  • Provide assistance with setting bank appointments, registration at energy suppliers, setting up telephone & internet services
  • Monitor consultants’ inboxes when on the road with clients and answer emails within the expected deadline
  • Update and complete reports

The ideal candidate will possess the following skill set:

  • Proven organisational skills and excellent time management
  • Advanced written and spoken English is a must
  • Proficient in the use of Microsoft Office programs and other IT tools
  • Familiar with the real estate industry and good geographical knowledge of the region covered
  • Proactive approach, ability to prioritize and anticipate
  • High responsiveness and service driven
  • Quick learner with the ability to cope with multiple simultaneous tasks in a changing environment
  • Flexible with a team oriented «can do» attitude

We offer you an interesting position in a dynamic multinational environment with autonomy, responsibility and career progression opportunities. We will ensure a professional introduction, followed by continuous personal development programs.

If you match the above profile and feel that you can fill the role with flexibility and positive «can do» attitude, please send your application by e-mail to: application@packimpex.ch

Apply For This Job Download PDF

Relocation Consultant 60-80% (on-call) – Geneva

For our Geneva office we are looking for a Relocation Consultant 60-80% (on-call)

Your job is to help newcomers to Switzerland, employed by multinational corporations, to settle in smoothly by facilitating all aspects of home finding, settling in, registrations and familiarization with local areas and custom.

We are looking for an experienced candidate (ideally with minimum 1 year of working in the relocation or real estate industry), who is fluent in English and French, and has extensive knowledge of the Geneva area. Holder of a Swiss driver’s license, strong organizational and computer skills, able to take initiative, a well-developed customer service and diplomacy, as well as being an open-minded team player, this may be the opportunity for you.

We offer you an interesting mix of office duties and being “on the road” with the client, in a dynamic environment with autonomy and responsibility. With an on-call contract you will work between 60% – 80% depending on the industry season and on the days that clients need you.

If you match the profile above and feel that you can fill the role with flexibility and good humor, please send your application by email to: application@packimpex.ch

Apply For This Job Download PDF

Relocation Consultant 80% (on-call) – Basel

For our Basel office we are looking for a Relocation Consultant

Your job is to help newcomers to Switzerland, employed by multinational corporations, to settle in smoothly by facilitating all aspects of home finding, settling in, registrations and familiarization with local areas and custom.

We are looking for an experienced candidate (ideally with minimum 1 year of working in the relocation or real estate industry), who is fluent in English and German, and has extensive knowledge of the Basel area. Holder of a Swiss driver’s license, strong organizational and computer skills, able to take initiative, a well-developed customer service and diplomacy, as well as being an open-minded team player, this may be the opportunity for you.

We offer you an interesting mix of office duties and being “on the road” with the client, in a dynamic environment with autonomy and responsibility. With an on-call contract you will work up to 80% depending on the industry season and on the days that clients need you.

If you match the profile above and feel that you can fill the role with flexibility and good humor, please send your application by e-mail to: application@packimpex.ch

Apply For This Job Download PDF

Sachbearbeiter Administration (m/w) – Eschbach

An unserem Standort in Eschbach suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung einen Sachbearbeiter Administration (m/w)

 

In dieser spannenden Funktion gewährleisten Sie als zentrale Ansprechperson den Erstkontakt für Anfragen unserer internationalen Neukunden sowie externer Dritter für die gesamte Firmengruppe und leiten diese an die zuständigen Teams weiter. Zusätzlich unterstützen Sie unser Admin Support Center bei diversen administrativen, personalrechtlichen sowie buchhalterischen Fragestellungen. Hierzu gehört neben der Pflege der Zeiterfassungsdaten sowohl die Erfassung der Kreditorenrechnungen als auch die Unterstützung des konzernweiten Mahnwesens. Darüber hinaus sind Sie in diversen administrativen Projekten für die gesamte Firmengruppe aktiv.

Für diese vielseitige Position konnten Sie nebst einem kaufmännischen Hintergrund bereits erste Erfahrungen in einem international agierenden Unternehmen erlangen. Als kommunikative Persönlichkeit verfügen Sie über sehr gute Englisch- sowie gute Französischkenntnisse und bringen nebst Fingerspitzengefühl auch das nötige Durchsetzungsvermögen mit. Sie sind gut organisiert, arbeiten strukturiert und sind mit den gängigen MS Office-Programmen bestens vertraut. Des Weiteren zeichnen Sie sich durch Zuverlässigkeit, Flexibilität und eine hohe Kundenorientierung aus.

Sie mögen internationales Flair, sind mit Herz und Initiative bei der Arbeit und wollen eigene Ideen umsetzen? Dann erwartet Sie bei uns eine herausfordernde und abwechslungsreiche Aufgabe mit viel Potenzial.

Auf Ihre komplette Bewerbung per E-Mail oder einen unverbindlichen Anruf freut sich Herr Steffen Kopp.

Apply For This Job Download PDF

Relocation Consultant 60% (on-call) – Zurich/Schaffhausen area

We are looking for a Relocation Consultant 60% (on-call) - Zurich/Schaffhausen area


Your job
is to provide relocation services from A-Z mainly in the Zurich region but with the possibility to also be working in Schaffhausen area.

Your tasks are to help newcomers to Switzerland, employed by multinational corporations, to settle in smoothly by facilitating all aspects of home finding, settling in, registrations and familiarization with local areas and custom. You will also be responsible for the departure services which include among other things the assistance with handover of property, lease cancellations and deregistration.

We are looking for an experienced candidate (ideally with minimum 1 year of working in relocation or in the real estate industry), who is fluent in English and German, and have good knowledge of Zurich and its surroundings. Holder of a Swiss driver’s license, strong organizational and computer skills, able to take initiative, a well-developed customer service and diplomacy, as well as being an open-minded team player, this may be the opportunity for you.

We offer you an interesting mix of office duties and being “on the road” with the client, in a dynamic environment with autonomy and responsibility. With an on-call contract you will work about 60% depending on the industry season and on the days that clients need you.

If you match the profile above and feel that you can fill the role with flexibility and good humor, please send your application by email to: application@packimpex.ch

Apply For This Job Download PDF

Lehrstelle als Kauffrau/Kaufmann Profil E oder M – Thörishaus/Bern

Im Sommer 2019 besetzen wir an unserem Hauptsitz in Thörishaus eine Lehrstelle als Kauffrau / Kaufmann Profil E oder M

 

Was erwartet dich?

Legst du Wert auf eine solide und zeitgerechte Grundausbildung? Dann ist eine kaufmännische Ausbildung bei der Packimpex AG genau das Richtige für dich. Du arbeitest gerne mit dem Computer, dir macht der Kontakt mit Menschen Spass und du hast ein Flair für Zahlen und Sprachen? Dann bist du vielleicht schon bald unser neues Teammitglied.

 

Was bringst du mit?

  • Sekundarabschluss mit guten Schulnoten
  • Freude an Sprachen (Deutsch, Englisch und Französisch)
  • Tastaturschreiben (Fertigkeit sollte vor Lehrbeginn erworben werden)
  • Bereitschaft zum Lernen – fachlich sowie menschlich
  • Hohen Grad an Genauigkeit, Selbständigkeit, Zuverlässigkeit sowie Teamfähigkeit

 

Was bieten wir?

Wir bieten dir eine interessante, anspruchsvolle und abwechslungsreiche Lehrstelle in einem lebhaften Umfeld mit internationalem Flair.

 

Haben wir dein Interesse geweckt?

Dann freuen wir uns über deine Bewerbung per E-Mail oder Post bestehend aus Motivationsschreiben, Lebenslauf, Zeugniskopien der letzten 2 Jahre und Multicheck an untenstehende Adresse.

 

Bei Fragen steht dir Melissa Christen, Ausbildungsverantwortliche, unter 058 356 14 24 gerne zur Verfügung.

Apply For This Job Download PDF

Die Menschen hinter dem Erfolg von Packimpex

Seit der Gründung des Unternehmens vor über 41 Jahren streben wir nach "Business Excellence". Unsere Bemühung um konstante Qualität und unsere Kundenorientierung haben uns ein kontinuierliches Wachstum und die Top-Position auf dem Markt eingebracht. Wir unterstützen Expatriates und internationale Unternehmen mit Orientierungstouren und helfen bei der Wohnungssuche, Schulsuche, Einwanderung und Eingewöhnung. Unsere Dienstleistungen reichen von internationalen Umzügen bis hin zur Vermietung von Möbeln. Hinter unserem Erfolg stehen mehr als 250 erfahrene und talentierte Mitarbeiter, die unermüdlich dafür arbeiten, die Erwartungen unserer Kunden zu übertreffen.

Was wir suchen

Eine positive und professionelle Einstellung

"Glokale" (globale und lokale) Kompetenz

Soft Skills, die Ihnen helfen, den Kunden in den Mittelpunkt zu stellen

Erfahrung im Bereich Umzüge und Relocation Services

Wir unterstützen Ihre Entwicklung

Finanzielle Unterstützung der Weiterbildung

Schulungen in unserer Academy mit dem Senior Management

Aktivitäten zur Teamentwicklung zweimal jährlich

Gelegenheiten zum Wissensaustausch mit Kollegen

Bei Packimpex arbeiten bedeutet für mich das Unternehmen mitzuprägen: Hier kann ich neue Ideen einbringen, Prozesse gestalten und Verantwortung übernehmen und Packimpex stetig weiterentwickeln.

Stefan Berger - Director Corporate Housing

Stefan Berger - Director Corporate Housing

Ich arbeite gerne für so ein innovatives und vertrauenswürdiges Unternehmen. Ich fühle mich hier unterstützt und erhalte vollen Respekt, so dass ich mich wie zu Hause fühle.

Murielle Marascio - Account Manager

Murielle Marascio - Account Manager

Ich bin stolz darauf ein Teil dieser herausragenden und Pionierarbeit leistenden Relocation Firma zu sein. Während meiner 28,5 Jahre habe ich hier eine Menge an Kreativität und Entwicklung erlebt.

Massimo Calabrese - Client Service Manager

Massimo Calabrese - Client Service Manager